Vědecká gramotnost pro odolnou společnost 21. století

Cı́lem projektu je implementovat do gymnaziálnı́ výuky přı́rodnı́ch věd poznatky dosud předevšı́m akademické filosofické a sociálněvědnı́ reflexe vědy (filosofie, sociologie, antropologie a historie vědy). Z těchto oborů přejatý důraz na popis a výklad reálného průběhu vědecké činnosti bude využit ke specifickému rozvinutı́ konceptu přı́rodovědné gramotnosti, který tak zı́ská přirozenou vazbu na problematiku aktivnı́ občanské participace coby předpokladu společenské odolnosti. Výzkumná i aplikačnı́ spolupráce s partnerskými gymnázii umožnı́ navrhnout konkrétnı́ vzdělávacı́ inovace (pro vzdělávacı́ obory fyzika, chemie a biologie) a zkušebně je zavést do praxe. Projekt vyústı́ v konkrétnı́ návrhy úprav RVP G a RVP DG (pro vzdělávací oblast Člověk a příroda).