Vědecká gramotnost pro odolnou společnost 21. století
Cı́lem projektu je implementovat do gymnaziálnı́ výuky přı́rodnı́ch věd poznatky dosud
předevšı́m akademické filosofické a sociálněvědnı́ reflexe vědy (filosofie, sociologie,
antropologie a historie vědy). Z těchto oborů přejatý důraz na popis a výklad reálného
průběhu vědecké činnosti bude využit ke specifickému rozvinutı́ konceptu přı́rodovědné
gramotnosti, který tak zı́ská přirozenou vazbu na problematiku aktivnı́ občanské
participace coby předpokladu společenské odolnosti. Výzkumná i aplikačnı́ spolupráce s
partnerskými gymnázii umožnı́ navrhnout konkrétnı́ vzdělávacı́ inovace (pro vzdělávacı́
obory fyzika, chemie a biologie) a zkušebně je zavést do praxe. Projekt vyústı́ v konkrétnı́
návrhy úprav RVP G a RVP DG (pro vzdělávací oblast Člověk a příroda).